| امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

دیدار هیئت مدیره کانون با رئیس دادگستری شهرستان کلاله

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان گلستان

دیدار هیئت مدیره کانون با رئیس دادگستری شهرستان کلاله

دیدار هیئت مدیره با رئیس دادگستری  شهرستان کلاله و رئیس دادگستری و دادستان شهرستان  گالیکش به صورت جداگانه ، در این دیدار  به طرح مشکلات و خواسته های هیئت مدیره و شنیدن نظرات این عزیزان اقدام گردید. خوشبختانه هردو نهاد از این اقدام هماهنگی ساز استقبال کرده و با سعه صدر به عرایض هیئت مدیره گوش فراداده و قول مساعد در جهت رفع مشکلات دادند. رئوس موارد عنوانی عبارت از معرفی توانمندیهای کانون و کارشناسان رسمی دادگستری استان و امادگی همکاری تنگاتنگ کارشناسان با دادگاهها و لزوم رعایت تعرفه ابلاغی دستمزدها و در نظر گرفتن شان و مرتبه کارشناسان در محاکم و عدم ارجاع کار به خبره گان با وجود کارشناسان رسمی و رعایت رشته و صلاحیت کارشناسان در ارجاع کارها و درخواست حضور بیشتر هیات مدیره در جلسات اتی و بالاخص جلسه با روسای محاکم و قضات از جانب کانون بوده است. و عزم هیات مدیره بر به روزرسانی کارشناسان و انجام کارشناسی با دقت و سرعت و جلوگیری از سو رفتارهای قلیل و احتمالی همکاران باطلاع انها رسانده شد. و همچنین سیستم رسیدگی به شکایات از کارشناسان در کانون تشریح شده است . اقایان ضمن تشکر از حضور قول مساعدت در زمینه های مورد درخواست را دادند و مقرر گردید نسبت به رعایت تعرفه ها با توجه به وضعیت فعل اجتماع‌ اهتمام داشته و به روسای محاکم و قضات یاداوری کنند.و ضمنا مواردی را یاداوری شده از جمله :
۱
_ دادگستریها از عدم دقت و صرف وقت کافی در تهیه گزارشات کارشناسی و عدم تشریح مبانی نظری رسیدن به نظر کارشناسی در گزارشات و عدم نگرش عمقی و همه جانبه در اظهار نظر شکایت داشته و بصراحت اعلام میکردند بعضی از کارشناسان برای ما یک بار مصرف اند از این نظر که انقدر بی کیفیت گزارش مینویسند که از لیست کارهای بعدی ما حذف میشوند.
۲- کارشناسان مشکلات و خواسته های خود را مکتوب و از طریق سامانه انتقال نمیدهند تا به موقع مشکلات رفع یا از صدور تخلف برای انها ممانعت شود. و مخصوصا رییس اداره دادگستری گالیکش اظهار داشت من امادگی شنیدن همه حرفهای تک تک کارشناسان را دارم.
۳_ روسای دادگستری اظهار داشتند چون تعیین دستمزد با قضات است و بتناسب حجم و نوع کارهایی که کارشناس انجام میدهد قابل افزایش است کارشناسان اکثرا نسبت به دستمزدی که قضات تعیین میکنند شرحی از کارهای انجامی و تقاضای دستمزد ترمیمی را ندارند یا اگر دارند تشریحا نمیگویند چه کارهایی انجام شده که قاضی مجاب به افزایش دستمزد شود و ما هم فکر میکنیم دستمزد رضایتمندانه است
۴_قضات از عدم جواب به موقع کارشناسیها گله مند بودند.
۵_ در قبال درخواست هیات مدیره مبنی بر رعایت احترام کارشناسان در محاکم و دفاتر انها ضمن اذعان به وجوب رعایت این شئون متقابلا از عدم رعایت شونات و درشتی کردن توسط کارشناسان نسبط به قضات گله مند بودند.
۶_ النهایه روسای محترم دادگستری اعلام کردند ما طالب کارشناسان با انضباط و دقیق و مستندگو هستند.



ارسال دیدگاه

کلیه حقوق برای کانون کارشناسان رسمی دادگستری محفوظ است. طراحی ، اجرا و پشتیبانی RMS